Dva roky nelítostného čekání nás čeká, než se dlouholetý šampión v kategorii „Hot-Hatch“, opět uvede na český trh…

 

Nejvýkonnější sériově vyráběná „předokolka“, která kdy byla nabízena na českém trhu, se dočká svého nástupce, v pořadí již třetí nástupce s označením RS. Verze Focus ST je již v prodeji, proto je nutné, zaměřit se na již kultovní Focus RS. Přední kola budou poháněny čtyřválcovým motorem o obsahu 2,3 litru, a výkonu 246 kW. Tento motor, bude naštěstí jedinou pohonnou jednotkou Focusu, původní návrhy, které počítaly s elektricky poháněnou zadní nápravou, byly díky vysoké finanční náročnosti nakonec zamítnuty.

 

Aby bylo možno, všech 246 kW (335 koní) udržet na cestě a auto bylo řiditelné, opět Focus RS využije na přední nápravě modifikovanou verzi McPhersonu v kombinaci s mechanickým diferenciálem se zvýšenou svorností, bohužel současný Focus ST, si musí vystačit jen s elektronickou náhražkou samosvoru.

 

Co říct závěrem? Snad se navíc dočkáme, jako u předcházejícího modelu, vrcholné pětisetkusové edice. To by byla opravdová nirvána na silnici.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Článek připravil: Inzertní portál GoCars.cz – www.gocars.cz – Nabídka aut na internetu, ojeté vozy a reference autobazaru