111
U českých rodin, tedy nejen českých je oblíbená kategorie menších MPV přestavěných z dodávek, tak jako  v případě testovaného Citroëna Berlingo. Berlingo jsem dostal k testu ve verzi XTR s nejvýkonějším motorem 1.6 HDI (84 kW) a v té nejvyšší výbavě. Předně  co se vlastně skrývá pod verzí XTR. Jak na první pohled jde poznat, XTR dodává Berlingu lepší vzhled díky oplastování, které navozuje dojem  jako by se auto  nebálo terénu. Musím podotknout, že vzhled XTR určitě povýšil Berlingo o něco výše než standardní osobní Berlingo. Mimo pouhé oplastování černým a stříbrným plastem a nalakovanými nástavci prahů je u verze XTR přidán ochranný kryt motoru a lehce zvýšený zdvih pružin, ovšem nemá to žádný negativní vliv na jízdu.

 

 

Prostornost

Prostornost je naprosto hlavní argument, proč zrovna Berlingo, tady vážně neni co vytknout.  Pět dospělých pasažérů nebude prostorově strádat v žádném směru. Pro zadní cestující jsou navíc dva sklopné stolečky s lampičkou. Přístup na druhou řadu sedadel je praktickými a velkými bočními posuvnými dvěřmi. V základu má zavazadlový prostor objem ohromných 675 litrů,  po sklopení zadních sedaček vznikne obří prostor o objemu 2650 litrů. Není tedy ani problém přepravovat velké předměty nebo využívat Berlingo jako plnohodnotnou dodávku, kterou vlastně také původní Berlingo je.

 

Pohonná jednotka

Naftový čtyřválec 1.6 HDi s výkonem 84 kW (115 k) spojený s pětistupňovou manuální převodovkou je v nabídce nejvýkonnější naftový motor a je  dostatečný pro každodenní ježdění. Dostatečný krouticí moment podává už od nízkých otáček. Ovšem nejedná se o žádného sprintera, ale to ani nikdo nečeká. Jedinou výtkou na zdařilý motor je horší odhlučnění kabiny, kde v C4 ze stejným motorem je o poznání nižší hluk, ale to není chyba motoru, ale šetřením na odhlučnění kabiny a vetší aerodynamický hluk, ovšem tímhle neduhem trpí i konkurence.

 

Jízda

Jízda je kvůli nejvýkonnější 1.6 HDi dynamicky vyhovující na dané kategorii, jen podvozek o něco hůř vstřebává nerovnosti českých silnic. Ovšem nijak nevybočuje mezi auty dané kategorie.

 

Spotřeba

V průběhu celého testu se spotřeba ustálila na hodnotě  5,9 l/100 km, ovšem  nejednalo se o nejúspornější styl jízdy.

 

Cena

Citroën Berlingo s motorem 1.6 HDI (84 kW) ve výbavě XTR začíná po slevách na ceně 329 900 Kč s DPH. Testovaný model byl ještě vybaven Technopaketem a konečná cena se vyšplhala na 379 901 Kč,  jistě   by se dala využit nějaká tá sleva, jak je zvykem u Citroënu. Cenově se tedy jedná o dost levnější nabídku než třeba oplastovaný Renault Kangoo.

 

Plusy

praktičnost a dostatek místa i pro všechny cestující

obří zavazadlový prostor

po vyjmutí zadních sedaček plně využitelný jako dodávka
zajímavý design (verze XTR)
dostatečně pružný motor (na danou třídu)
dobrá cena (po slevě)

dobrá výbava vzhledem k ceně

 

Minusy

trochu horší odhlučnění (normální v dané třídě)
nepřesné řazení
zadní dveře neni možné objednat jako křídlové dveře