Test: Citroën C5 Cross Tourer 2.2 HDi AT (150 kW)
Testu jsme podrobili Citroën C5 Cross Tourer s nejvýkonějším motorem v nabídce 2.2 HDi s výkonem 150 kW spojeným s šestistupňovou automatickou převodovkou Aisin…
Design
Verze C5 Cross Tourer oproti klasické C5 se liší rozšířenými blatníky, které ladí s 18palcovými litými koly v matně šedém provedení s diamantovým výbrusem, chromovanými vnějšími zpětnými zrcátky a ochrannými kryty v leskle hliníkovém odstínu na předním a zadním nárazníku. Vše doplňuje zvýšení vozu o 15 mm díky odpružení Hydractive III+ do rychlosti 70 km/hod. Jedná se tedy o mo´dně lehce vyvýšený kombík a oplastovaný jako jeho hlavní rivalové Volkswagen Passat Alltrack, Opel Insignia Country Tourer nebo menší Škoda Octavia Scout. Po stránce vzhledu je vůz C5 Cross Tourer velice elegantní. Největším nedostatkem C5 oproti zmíněné konkurenci je nemožnost si připlatit za pohon všech čtyř kol.
Interiér
Interiér je samozřejmě úplně stejný jako v běžné C5 ve výbavě Exclusiv. Prostoru je ve všech ohledech dostatek, ovšem to při velikosti C5 lze předpokládat. Často kritizovaný velký počet tlačítek a pevný střed volantu je spíše o zvyku, já ani jiní testeři s tím neměli žádný problém a pevný střed volantu nevnímali po pár kilometrech. Ovšem, co musím určitě vyzdvihnout, jsou fantastická přední sedadla, která troufám si řici, jsou nejlepší ve střední třídě neprémiových značek. Sedadla ve ve výbavě Exclusiv/Cross Tourer je možné elektricky nastavovat v deseti směrech a dokáží se přizpůsobit přesně podle vašich představ. Naprostou vzácností v dané třídě je naklápění horní části opěráku (pouze ve výbavě Exclusiv/Cross Tourer), který za připlatek najdete jen ve vozech BMW, Audi a Lexus. Přednim sedadlem určitě bude nadšen každý řidič, co má potíže s páteří nebo vyžaduje naprosto komfortní sedadlo. Na druhé straně pro přední pasažéry není žádný odkládací prostor pro kelímky nápojů, tedy přesněji jeden odkládací prostor je pod středovou opěrkou v úschovném prostoru
Podvozek
Citroën C5 Cross Tourer je vybaven hydropneumatickým odpružením Hydractive III+, díky němuž C5 udržuje konstantní světlou výšku podle rychlosti a stavu vozovky. Oproti standardní C5 je Cross Tourer zvýšen o 15 mm do rychlosti 70 km/hod.
Díky Hydractive III+ umožnuje Cross Tourer automatické snížení světlé výšky při vyšší rychlosti, což zlepšuje aerodynamiku. Při nižší rychlosti nabízí CITROËN C5 CrossTourer dvě světlé výšky (+6 cm do rychlosti 10 km/hod a +4 cm do rychlosti 40 km/hod). Díky nastavení světlé výšky, které v maximech má větší svetlou výšku než kdejaké SUV, lze tedy vcelku bezpečně projet polní cestu nebo jiné nerovnosti. Dále možnost nastavování světlé výšky můžete využít v kufru, kde tlačítem můžete snížit nebo zvýšit hranu zavazadlového prostoru pro snadnější nakládání.
Jízda
Ve střední třídě patří C5 kvůli hydropneumatickému odpružení mezi nejkomfortnější vozy, které velice dobře filtrují nerovnosti, až na velké díry a dálniční spáry, kde náznakem pocitíte nerovnosti, ale rozhodně méně než u konkurentů. Jisté lehké „klinbání“ je možné pocítit, ale pokud zrovna nepatřite mezi vzácnou skupinu, kterým toto vadí, tak si Hydractive III+ zamilujete pro komfortní cestováni. Naprosto ideální pro C5 je komfortní a pohodová jízda, při které právě nejvíce oceníte výhody vozu, se kterým dokážete bez problému ujet tisicikilometrovou vzdálenost bez bolení zad a větší únavy. Nelze si však připlatit za pohon všech čtyř kol.
Pohonná jednotka / Spotřeba
Naftový čtyřválec 2.2 HDi s výkonem 150 kW spojený s šestistupňovou automatickou převodovkou Aisin je naprosto dostatečný pro každodenní ježdění. Ono neni se ani čemu divit, když 150 kW se nachází v 3.500 otáčkách za minutu a mohutném točivém momentu 450 N.m ve 2.000 otáčkách za minutu. Jeho hlavní předností je však vysoce kultivovaný projev a minimem vibrací a hluku přenášených do interiéru. Převodovka řadí plynule a bez problému, nemůže se sice vyrovnat osmistupńové převodovce ZF, ale tu také nepořídíte v autě velikosti C5 za částku, za kterou se prodává nová C5. Příjemné na poměrně vysokou hmotnost 1767 Kg vozu je velmi nízká reálná spotřeba, která se pohybuje na okreskách a na dálnicích okolo šesti litrů a ve městě do devíti litrů na 100 km.
Cena
Citroen C5 Cross Tourer 2.2 HDi AT , kterou jsme měli k testování, stojí po slevě 846 200 Kč. Ovšem neměl by byt problém získat u prodejce ještě další slevu a v případě “skladovek” se dostat na velice zajímavou cenu.
Plusy
jízdní komfort (filtrace běžných nerovností)
atraktivní vzhled
perfektní odhlučnění
pořizovací cena (při využití slev)
pohodlná sedadla (nejlepší ve střední třídě)
výkonný, kultivovaný a úsporný motor
dobře vybavený vůz
Minusy
nemožnost si připlatit za pohon všech čtyř kol
chybí použitelný držák na nápoje
přebytek tlačítek (jen pro někoho)
vyšší hmotnost
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Zdvihový objem (cm3) | 2179 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Brzdy vpředu | kotoučové s vnitřním chlazením |
Brzdy vzadu | kotoučové |
Pneumatiky vpředu | 245/45 R18 |
Pneumatiky vzadu | 245/45 R18 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 150 ve 3500 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 450 při 2000 ot./min. |
0-100 km/h (s) | 8,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 225 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 8.2 / 4.9 / 6.1 |
Objem nádrže (l) | 70 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4829 |
Šířka (mm) | 1860 |
Výška (mm) | 1491 |
Rozvor náprav (mm) | 2815 |
Provozní hmotnost (kg) | 1767 |
Nosnost (kg) | 600 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1670 |
Zavazadlový prostor (l) | 505 |
Ceny | |
Základní cena test. verze | 818 900 Kč |
Další články
Tento příspěvek napsal Radek Janáč, 07/11/2014 v 17.22 do rubriky Citroën, Testy. Můžete sledovat komentáře na tento článek pomocí RSS 2.0. Můžete přeskočit až na konec a zanechat komentář. Oznamování momentálně není povolené. |