SAMSUNG CSC

Otestoval jsem velice atraktivní Citroën DS3 v luxusním paketu Faubourg Addict s pohonnou jednotkou 1.6 THP o výkonu 115 kW

DS3 je už na trhu od roku 2010 a po stránce designu je stále velice atraktivní a i naprosto základní verze stále dokáže poutat pozornost. Ovšem pokud budete chtít po stránce vzhledu nějakou novinku, tak nově si zákaznící mohou za přiíemných 15900 Kč připlatit za paket Faubourg Addict, ve kterém dostanete litá 17“ kola v šedém provedení, kryty vnějších zrcátek s laserovým výbrusem, červené středy kol, exkluzivní polep střechy a chromované doplňky. Pokud vše spojíte s krásným lakem karosérie, máte před sebou velmi atraktivní DS3. Po stránce designu nejde co vytknout a i interiér je velice elegantní a luxusní, i když palubní deska je fakticky totožná s o dost levnější C3, ale přesto je elegantní.

Prostornost

Pasažéři vepředu určitě nebudou prostorově strádat v žádném směru. Navíc přední sedadla mají velmi dobré boční vedení a jsou pohodlná. Pro zadní cestující je to znatelně horší a pohodlně se vzadu mohou cítit jen děti, pro dospělé by cesta přes republiku nebyla tak příjemná. Dané auto ale neni stavěné na cestovaní přes půl Evropy. Zavazadlový prostor má objem 285 litrů a pro danou kategorii je naprosto dostačující.

Pohonná jednotka

Benzinový turbomotor 1.6 THP s výkonem 115 kW v 6000 otáčkách za minutu a točivý moment 240 N.m. spojený s šestistupňovou manuální převodovkou je v nabídce DS3 nejvýkonnější pohonnou jednotkou, která je vyvinutá ve spolupráci s BMW. motor jen trochu jinak nastavený najdete mimo jiné i v MINI. Mohu řici, jedná se o naprosto vynikající motor, který má záběr už od velice nízkých otáček skoro volnoběhu a vše bez žádné turbodíry. Po stránce výkonu je pohonná jednotka naprosto dostačující i pro řidiče sportovně založené a zároveň se jedná o překvapivě úsporný motor.

Jízda
Jízda je kvůli nejvýkonnější motorizaci dynamicky naprosto vynikající a podvozek je taky velmi dobře sportovně postavený, tak že s autem se dá velmi dobře vyblnout i při větších rychlostech. Bohužel na druhou stranu je podvozek tvrdý a do interiéru proniká znatelný hluk od pneumatik, motoru a aerodynamický hluk, což je pro mě osobně spolu s cenou jediná piha na kráse jinak vynikajícího automobilu.

Spotřeba (zimní pneumatiky)

Na dálnici (D1) při plynulé a pohodové jízdě s lehkou nohou při a celkově dosaženém jízdním průměru 100 km/h se spotřeba ustálila na 5 l/100 km.
Při pomalejší jízdě na dálnici při celkovém jízdním průměru 106 km/h (a zaplém tempomatu na 110 km/h) se spotřeba ustálila na 5,7 l/100 km.
Na okreskách se při rychlé jízde jsem naměřil 8 l/100 km a při normálnější jízdě, ale stále svižné 6,1 l/100 km při celkovém jízdním průměru 6,1 km/h (kopcovité Zlinsko)

Cena

Sport/1.6 THP 115 kW: 513.100 Kč
Testovaný vůz: 618.600 Kč

Plusy
atraktivní a luxusní design
výkonný a pružný motor bez turboefektu
úsporný motor
zábavnost
dostatek místa pro přední cestující
komfortní přední sedačky
luxusně působicí interiér
poutá pozornost

Minusy

u testovaného vozu vyšší cena
tvrdý podvozek
hluk v interiéru
chybí držák nápojů ( to je maličkost)
Otáčky motoru
Otáčky na šestý převodový stupeň (rychlost podle GPS)
90 km/h – 1950 ot/min
100 km/h – 2150 ot/min
110 km/h – 2400 ot/min
120 km/h – 2600 ot/min
130 km/h – 2800 ot/min
140 km/h – 3000 ot/min
150 km/h – 3200 ot/min
160 km/h – 3400 ot/min