SAMSUNG CSC
Testu jsme podrobili Citroën C1 1.2 VTi (60 kW) spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Atˇ se to možná nezdá, ale francouzský třívalec uděluje lehounké C1 překvapivě dobrou dynamiku, která dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,9 s…  
Design
Vzhled nové C1 je lehce extravagantní, především přední části, kde kulatá hlavní světla doplňují blinkry, které tvoří jakési „obočí“. Vzhledově je malá C1 zaměřená především na ženy a v případě testované lososově-červeno-růžové barvě je to vidět jednoznačně. Ovšem v jiných spíše tmavých barvách by se malá C1 hodila i mužům.

Interiér
Pro přední cestující je interiér překvapivě prostorný a nedostatkem prostoru netrpí pasažéři, ale jiné je to na zadních sedačkách. Zadní sedadla mají spíše nouzový charakter a v případě pasažéra, který meří přes 180 cm, se tento bude bouchat hlavou o strop, ovšem tohle omezení ma vetšina aut této třídy na zadních sedadlech.

Pohonná jednotka / Spotřeba
Nová C1 se v základu dodává s litrovým motorem od Toyoty (1.0 VTi/50 kW) nebo je možnost volby výkonnější alternativy, a to  tříválec vlastní konstrukce 1.2 VTi s výkonem 60 kW. Jednoznačně doporučuji si připlatit za 1.2 VTi,  jedná se o dost živější motor, který uděluje malé C1 velice slušnou dynamiku, která mě až velice mile překvapila, což jsem  nečekal. Tříválec 1.2 VTi má především působivá maxima 116 Nm už při 2750 ot./min (oproti motoru od Toyoty, který má 95 Nm při 4300 ot./min), k tomu kratší převody a pohotovostní hmotnost 887 Kg, což vše přispělo k velice živému autíčku, které dokáže zrychlení 0 – 100 km/h za 10,9 s a maximální rychlost má 170 km/h. Musím konstatovat, že zmíněná 1.2 mě velmi mile překvapila svou dynamikou a pružností, jedinim drobných nedostatkem na motoru je trochu hrubší chod lehké vibrace.

Spotřeba

Ve městě jsem jezdil kolem 6 litrů, mimo město do 5 litrů. Dálnice (D1-Praha-Brno) při pomalejším stylu jízdy se spotřeba ustálila na 5 litrech, ovšem při druhé jízdě po D1, jsem jel uplně opačně díky jízdě v tandemu s Mercedesem GL, tedy v zužených částech jen kolem 80-110 km/h bez předjíždění a v normálních částech na dálnici  skoro pořád 150-170 km/h, tedy de fakto na maximum, které  zvládné C1, i  když na tuto rychlost není malá C1 stavěná, tak byla poměrně stabilní a s až neuvěřitelně nízkou spotřebou, která se po 200 Km na palubním počitači ustálila na 5.9 litru na 100 km.

Jízda
Podvozek je spíše komfortně naladěný a na testovaných patnáctkách (165/60 R 15) je ve vyšších rychlostech směrově stabilní. Díky výkonné 1.2 a nízké hmotnosti je C1 velmi živá.

Cena
Cena v základní výbavě (1.0): 251 900 Kč
Cena v testované výbavě (1.2): 266 900 Kč

Plusy
atraktivní vzhled (subjektivní záležitost)
výkonný a dynamicky motor (1.2)
jízdní vlastnosti
obratnost ve městě
vcelku úsporný motor

Minusy
nedostatek místa na zadních sedadlech, spíše pro děti
vzadu jen výklopné okno do strany
vibrace od motoru v interiéru

Doporučení
Jednoznačně doporučuji si připlatit za 1.2 VTi (60 kW)