Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi (84 kW)
Po strance designu v kategorii malé MPV patří Citroën C3 Picasso mezi velice zdařilé vozy, svým designem určitě řadu zájemců o danou kategorii nadchne. Nejen exteriérem, ale i v interiéru malé Picasso dokáže vzhledově nadchnout a díky velkému prosklení včetně příplatkového velkého panoramatického střešního okna (+ 14 000 Kč) se citíte v autě velice svěže a vzdušně, mnozí by řekli jako v akváriu…
Prostornost
I když auto na délku měří pouze 4,1 metrů, tak v něm určitě čtyři dospělí pasažéři nebudou prostorově strádat v žádném směru. Pro zadní cestující jsou navíc dva sklopné stolečky s lampičkou. Zadní sedadla jsou posuvné, lze snadno zvyšovat zavazadlový prostor na objem v rozmezí 385 až 500 litrů nebo po sklopení zadních sedaček vznikne prostor o objemu 1500 litrů. Není tedy ani problém přepravovat velké předměty nebo využívat Picasso jako náhradu za pětimístné Berlingo s jen o trochu zanedbatelně menším zavazadlovým prostorem.
Pohonná jednotka
Naftový čtyřválec 1.6 HDi s výkonem 84 kW (115 k) spojený s šestistupňovou manuální převodovkou je v nabídce nejvýkonnější naftový motor a je naprosto dostatečný pro každodenní ježdění. Dostatečný krouticí moment podává už od nízkých otáček a diky dlouhým převodům manuální převodovky ani na dálnici nebude točit více jak 2300 ot/min. Jedinou výtkou na zdařilý motor je horší odhlučnění kabiny, kde v C4 ze stejným motorem je o poznání nižší hluk, ale to není chyba motoru, ale šetřením na odhlučnění kabiny, ovšem tímhle neduhem trpí i konkurence.
Jízda
Jízda je kvůli nejvýkonnější 1.6 HDi dynamicky naprosto vyhovující na danou kategorii, jen podvozek hůř vstřebává nerovnosti českých silnic. Ovšem jistou roli tu budou hrát velká 17 palcová kola, která jsou podle mě zbytečná na dané auto a komfortu by jistě pomohla menší kola.
Spotřeba
Na dálnici při plynulé a pohodové jízdě (dálnice Zlín – Kroměříž) a při zapnutém tempomatu na 130 km/h a celkově dosaženém jízdním průměru 127 km/h se spotřeba ustálila na 5,9 l/100 km. Ovšem při pomalejší jízdě na dálnici při celkovém jízdním průměru 108 km/h se spotřeba ustálila na 5,3 l/100 km. Na okrskách se dá jet do 5,0 l/100 km a ve městě (Brno) do 6,5 l/100 km.
Cena
Citroën C3 Picasso s motorem 1.6 HDI (84 kW) je k dostání pouze v nejvyšší výbavě Exclusive, která stojí dle ceníku 559 400 Kč s DPH. V současností běží velká cenová akce, ve které můžete mít daný vůz za 359 900 Kč, což na danou motorizaci a výbavu je velice zajímavá cena. Ve výbavě Exclusive už máte vše, co by jste potřebovali, pokud by jste chtěli ovšem Picasso ještě do vybavit na úroveň testovaného vozu, tak si připlatíte za panoramatické střešní okno (14 000 Kč), navigaci a parkovací kameru (26 000 Kč), bílou perleť Narcé (17 700 Kč) a Bluetooth (7500 Kč).
Plusy
praktičnost a dostatek místa i pro zadní cestující
atraktivní design
výkonný a pružný motor
připadáte si jako v akváriu (hlavně se střešním oknem)
velký rozhled pro řidiče
dvojité dno zavazadlového prostoru
dobrá cena (po slevě)
Minusy
trochu horší odhlučnění
nejistý podvozek na horších silnicích
hluboko umístěná ruční brzda (loktem se naráží na loketní opěrku)
1,6 HDi (84 kW) k dostání pouze v nejvyšší výbavě Exclusive
Kvalita materiálu na přístrojové desce není zrovna vysoká
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1560 |
Vrtání x zdvih (mm) | 75,0 x 88,3 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Brzdy vpředu | kotoučové s vnitřním chlazením |
Brzdy vzadu | kotoučové |
Pneumatiky vpředu | 205/45 R17 |
Pneumatiky vzadu | 205/45 R17 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 84 / 115 v 3600 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 270 v 1750 ot./min. |
0-100 km/h (s) | 10,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 184 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,5 / 4,0 / 4,6 |
Objem nádrže (l) | 50 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4101 |
Šířka (mm) | 1766 |
Výška (mm) | 1670 |
Rozvor náprav (mm) | 2540 |
Provozní hmotnost (kg) | 1361 |
Celková hmotnost (kg) | 1807 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 675 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1200 |
Zavazadlový prostor (l) | 385 – 500 / 1506 |
Ceny | |
Základní cena modelu (1.4 – benzín) | 353 900 Kč (254 900 Kč v akci) |
Základní cena test. verze | 559 400 Kč (359 900 Kč v akci) |
Další články
Tento příspěvek napsal Radek Janáč, 30/09/2013 v 13.38 do rubriky Citroën, Testy. Můžete sledovat komentáře na tento článek pomocí RSS 2.0. Můžete přeskočit až na konec a zanechat komentář. Oznamování momentálně není povolené. |