Poslední dobu o Severní Koreji ( KLDR ) slyšíme docela dost, ale né kvůli její jediné automobilce, která nedávno skončila. Přitom zprávy o automobilovém průmyslu Severní Koreje by byli určitě pro všechny mnohem přijemější než aktuální zprávy. Představme si tedy jedinou severokorejskou automobilku. Pyeonghwa Motors byla založená v roce 1999 a v listopadu 2012 oznámila konec své existence, jednalo se jen o licenční montáž především vozů čínské značky Brilliance, od níž se jednalo o pick-upy a minibusy. Dále probíhala licenční montáž vozu Fiat Palio, Fiat Doblo a dokonce limuzíny SsangYong Chairman, která je původně Mercedes-Benz W124… Na oficiálních stránkách výrobce ( ZDE – doporučujeme se podívat :-) se dopočítáme celkem devíti modelových řad, z toho by mnozí mohli usuzovat, že se v KLDR montuje větší množství aut, než bychom čekali, ovšem realita byla naprosto jiná. Kapacita závodu činila 10 000 automobilů ročně, ovšem bylo vyrobeno v roce 2003 pouze 314 vozů. a odhadovaná částka za rok 2005 bylo blíže k 400 vozů. Dole pod fotkami uvidíte i video.








Video: Fiat Palio

Video o otevření továrny a video z provozu