Test: Citroën C3 1.4 HDi (50 kW)
Nedávno jsem testoval Citroën C3 s benzinovým čtyřválcem 1.6 VTi o výkonu 88 kW s fantastický prodlouženým panoramatickým čelním sklem Zenith a byl jsem velmi mile překvapen z celého vozu. Rovněž jsem otestoval C3 z druhé strany nabídky, a to s nejslabším turbodieslem 1.4 HDi (50 kW) ve výbavě Selection a bez prodlouženého skla.
Minulý rok prošla C3 drobným faceliftem a po stránce designu ve své kategorii patří Citroën C3 mezi velice zdařilé vozy, svým designem převážně nadchne ženy, to ale neznamená, že by muž za volantem C3 si připadal nějak nepatřičně. C3 dokáže velice mile překvapit až luxusně působícím interiérem, což rozhodně není standard v dané cenové třídě. Největším lákadlem je bezpochyby příplatkové velké panoramatické přední čelní sklo Zenith (+ 10 000 Kč), se kterým se v autě cítíte velice příjemně a skoro jako v kabrioletu. Ovšem zmíněné čelní sklo bohužel daná C3 neměla a hodně to ubralo na přitažlivosti vozu, vřele doporučuji si připlatit za sklo Zenith.
Prostornost
Pasažéři vepředu určitě nebudou prostorově strádat v žádném směru. Pro zadní cestující je to už horší, ale pokud se nejedná o hodně vzrostlé pasažéry, tak také nebudou mít žádný problém. Dané auto ale neni stavěné na cestovaní přes půl Evropy. Zavazadlový prostor má objem 300 litrů a po sklopení zadních sedaček vznikne prostor o objemu 1120 litrů.
Pohonná jednotka
Přeplňovaný vznětový čtyřválec 1.4 HDi s výkonem 50 kW (68 k) spojený s pětistupňovou manuální převodovkou v nabídce patří mezi nejslabší vznětovou pohonnou jednotku. Pokud nevyhledáváte zrovna sportovní styl jízdy a spíše preferujete klidný styl, pak Vám výkonost pohonné jednotky bude vyhovovat, ale nečekejte žádnou nadprůměrnou dynamiku. Při klidném stylu jízdy vás vůz odmění nízkou spotřebou, která málokdy překročí 5 l na 100 km. Ovšem musím podotknout, že na dálnici absenci šestého převodového stupně pocítíte, ale vzhledem k dané ceně vozu to lze pochopit.
Jízda
Podvozek je komfortně naladěný, vetší nerovnosti však ucítíte. Námi testovaná C3 měla 16 palcová kola, která jsou podle mě zbytečná, na dané auto i komfortu by jistě pomohla menší kola.
Spotřeba (zimní pneumatiky)
Při lehce rychlejší jízdě na dálnici (Praha – Brno) při celkovém jízdním průměru 116 km/h se spotřeba vyšplhala na 5,4 l/100 km.
Při pomalejší jízdě na dálnici (Zlín – Kroměříž) při celkovém jízdním průměru 111 km/h (a zaplém tempomatu na 115 km/h) se spotřeba ustálila na 4,9 l/100 km.
Na okreskách (Zlínský kraj) se dá jet za 4,6 l/100 km při celkovém jízdním průměru 58 km/h.
Ve městě (Brno) kolem 5 l/100 km.
Doporučení
Citroën C3 oproti mnohým svým konkurentům nabízí komfortně naladěný podvozek. Určitě stojí za zamyšlení, zda je třeba do malého městského auta chtít vznětový čtyřválec nebo zda-li by stačila spíše levnější benzinová motorizace. Dále doporučuji připlatit si za prodloužené panoramatické čelní sklo Zenith (+10 000 Kč).
Cena
C3 1.4 HDi Selection: 289 900 Kč
Testovaný vůz: 318 800 Kč
Plusy
dostatek místa pro přední cestující
atraktivní design
úsporný motor
komfortní podvozek
vcelku luxusně působicí interiér
příznivá cena
Minusy
pouze pětikvalt
u testovaného vozu chybí prodloužené panoramatické čelní sklo Zenith
C3 neni určen pro sportovně založené řidiče (to ale snad nikdo nečeká)
Otáčky motoru
Otáčky na pátý převodový stupeň (rychlost podle GPS)
80 km/h – 1800 ot/min
90 km/h – 2000 ot/min
100 km/h – 2200 ot/min
110 km/h – 250 ot/min
120 km/h – 2800 ot/min
130 km/h – 3000 ot/min
140 km/h – 3200 ot/min
150 km/h – 3500 ot/min
Motor | |
---|---|
Konstrukce | čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění |
vznětový přeplňovaný turbem
|
Zdvihový objem (cm3) | 1398 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 50/68 v 4000 |
Točivý moment (Nm) | 160 v 2000 |
0-100 km/h (s) | 13,5 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 163 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 3,8 |
Objem nádrže (l) | 46 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 3941 |
Šířka (mm) | 1728 |
Výška (mm) | 1524 |
Provozní hmotnost (kg) | 1230 |
Zavazadlový prostor (l) | 300 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 219 900 Kč (1.0) |
Základní cena test. verze | 289 900 Kč (1.4 – Selection) |
Další články
Tento příspěvek napsal Radek Janáč, 09/01/2014 v 17.28 do rubriky Citroën, Testy. Můžete sledovat komentáře na tento článek pomocí RSS 2.0. Můžete přeskočit až na konec a zanechat komentář. Oznamování momentálně není povolené. |