111
Nedávno jsem testoval Citroën  C3 s benzinovým  čtyřválcem 1.6 VTi o výkonu 88 kW s fantastický prodlouženým panoramatickým čelním sklem Zenith a byl jsem velmi mile překvapen z celého vozu. Rovněž jsem  otestoval C3 z druhé strany nabídky, a to s nejslabším turbodieslem 1.4 HDi (50 kW) ve výbavě Selection a bez prodlouženého skla.

 

Minulý rok prošla C3 drobným faceliftem a po stránce designu ve své kategorii patří Citroën C3 mezi velice zdařilé vozy, svým designem převážně nadchne ženy, to ale neznamená, že by muž za volantem C3 si připadal nějak nepatřičně. C3 dokáže velice mile překvapit až luxusně působícím interiérem, což rozhodně není standard v dané cenové třídě. Největším lákadlem je bezpochyby příplatkové velké panoramatické přední čelní sklo Zenith (+ 10 000 Kč), se kterým se v autě cítíte velice příjemně a skoro jako v kabrioletu. Ovšem zmíněné čelní sklo bohužel daná C3 neměla a hodně to ubralo na přitažlivosti vozu, vřele doporučuji si připlatit za sklo Zenith.

 

Prostornost

Pasažéři vepředu určitě nebudou prostorově strádat v žádném směru. Pro zadní cestující je to už horší, ale pokud se nejedná o hodně vzrostlé pasažéry, tak také nebudou mít žádný problém. Dané auto ale neni stavěné na cestovaní přes půl Evropy. Zavazadlový prostor má objem 300 litrů a po sklopení zadních sedaček vznikne prostor o objemu 1120 litrů.

 

Pohonná jednotka

Přeplňovaný vznětový čtyřválec 1.4 HDi s výkonem 50 kW (68 k) spojený s pětistupňovou manuální převodovkou  v nabídce patří mezi nejslabší vznětovou pohonnou jednotku. Pokud nevyhledáváte zrovna sportovní styl jízdy a spíše preferujete klidný styl,  pak Vám výkonost pohonné jednotky bude vyhovovat, ale nečekejte žádnou nadprůměrnou dynamiku. Při klidném stylu jízdy vás vůz odmění nízkou spotřebou, která málokdy překročí 5 l na 100 km. Ovšem musím podotknout, že na dálnici absenci šestého převodového stupně pocítíte, ale vzhledem k dané ceně vozu to lze  pochopit.

 

Jízda
Podvozek je komfortně naladěný,  vetší nerovnosti však ucítíte. Námi testovaná C3 měla 16 palcová kola, která jsou podle mě zbytečná, na dané auto i komfortu by jistě pomohla menší kola.

 

Spotřeba (zimní pneumatiky)

Při lehce rychlejší jízdě na dálnici (Praha – Brno) při celkovém jízdním průměru 116 km/h se spotřeba vyšplhala na 5,4 l/100 km.
Při pomalejší jízdě na dálnici (Zlín – Kroměříž) při celkovém jízdním průměru 111 km/h (a zaplém tempomatu na 115 km/h) se spotřeba ustálila na 4,9 l/100 km.
Na okreskách (Zlínský kraj) se dá jet za 4,6 l/100 km při celkovém jízdním průměru 58 km/h.

Ve městě (Brno) kolem 5 l/100 km.

 

Doporučení

Citroën C3 oproti mnohým svým konkurentům nabízí komfortně naladěný podvozek. Určitě stojí za zamyšlení, zda  je třeba do malého městského auta chtít vznětový čtyřválec nebo zda-li by stačila  spíše levnější benzinová motorizace. Dále  doporučuji  připlatit si za prodloužené panoramatické čelní sklo Zenith (+10 000 Kč).

 

Cena

C3 1.4 HDi Selection: 289 900 Kč
Testovaný vůz: 318 800 Kč

 

Plusy

dostatek místa pro přední cestující
atraktivní design
úsporný motor
komfortní podvozek
vcelku luxusně působicí interiér

příznivá cena

 

Minusy

pouze pětikvalt
u testovaného vozu chybí prodloužené panoramatické čelní sklo Zenith
C3 neni určen pro sportovně založené řidiče (to ale snad nikdo nečeká)

 

Otáčky motoru
Otáčky na pátý převodový stupeň (rychlost podle GPS)

80 km/h    –  1800 ot/min

90 km/h    – 2000 ot/min
100 km/h – 2200 ot/min
110 km/h – 250 ot/min
120 km/h – 2800 ot/min
130 km/h – 3000 ot/min
140 km/h – 3200 ot/min
150 km/h – 3500 ot/min

 

Motor
Konstrukce čtyřválec
Palivo nafta
Plnění
 
vznětový přeplňovaný turbem
Zdvihový objem (cm3) 1398
Převodovka pětistupňová manuální
Poháněná kola přední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) 50/68 v 4000
Točivý moment (Nm) 160 v 2000
0-100 km/h (s) 13,5
Nejvyšší rychlost (km/h) 163
Spotřeba paliva (l/100 km) 3,8
Objem nádrže (l) 46
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm) 3941
Šířka (mm) 1728
Výška (mm) 1524
Provozní hmotnost (kg) 1230
Zavazadlový prostor (l) 300
Ceny
Základní cena modelu 219 900 Kč (1.0)
Základní cena test. verze 289 900 Kč (1.4 – Selection)