111
Testu jsme podrobili Citroënu C5 s motorem 2.0 Hdi s výkonem 120 kW (160 k) spojeným s šestistupňovou manuální převodovkou a v nejvyšší výbavě Exclusive. Přesto, že C5 neni nejmladší, tak stále má co nabídnout a pro řidiče co spíše vyhledávají komfort před sportovností patří C5 mezi nejlepší volbu v dané třídě.
Design
Vzhled vozu je velice elegantní a ani po pěti letech není nijak okoukaný. Testovaný vůz měl perleťově bílou metalízu, která se mu určitě velice hodí a navíc více zdůrazní jemné prolisy a tvary vozu. Ale čím vůz nejvíce potěší z pohledu designu, je převážně interiér. Interiér vozu je velice příjemný a vyroben z kvalitních materiálů a doplněn chromovanými prvky a celkově navozuje pocit luxusu.

Interiér
Prostoru je ve všech ohledech dostatek, ovšem to při velikosti C5 lze předpokládat. Často kritizovaný velký počet tlačítek a pevný střed volantu je spíše o zvyku, ja ani jiní testeři s tím neměli žádný problém a pevný střed volantu nevnímali po pár kilometrech, určitě osobně mám větší problém u volantu s dolním skosením. Ovšem, co musím určitě vyzdvihnout, jsou fantastická přední sedadla, která troufám si řici, jsou nejlepší ve střední třídě neprémiových značek. Sedadla ve ve výbavě Exclusiv je možné elektricky nastavovat v deseti směrech a dokáží se přizpůsobit přesně podle vašich představ, navíc sedadlo řidiče je vybaveno masážní funkcí v bederní oblasti. Naprostou vzácností v dané třídě je naklápění horní části opěráku (pouze ve výbavě Exclusiv), který za připlatek najdete jen ve vozech BMW, Audi a Lexus. Přednim sedadlem určitě bude nadšen každý řidič, co má potíže s páteří nebo vyžaduje naprosto komfortní sedadlo. Na druhé straně pro přední pasažéry není žádný odkládací prostor pro kelímky nápojů, tedy přesněji jeden odkládací prostor je pod středovou opěrkou v úschovném prostoru při jízdě naprosto nepoužitelný.

Podvozek
Citroën C5 je vybaven hydropneumatickým odpružením Hydractive III+, díky němuž C5 udržuje konstantní světlou výšku podle rychlosti a stavu vozovky. Vůz lze nastavit na čtyři výškové úrovně, ovšem automatika stejně zvolí ideální podle rychlosti jízdy, nejvyšší světlou výšku můžete použivat jen do maximální rychlosti 10 km/h a pak sníží na nižší světlou výšku. Dále možnost nastavování světlé výšky můžete využít v kufru, kde tlačítem můžete snížit nebo zvýšit hranu zavazadlového prostoru v rozmezí 60 až 70 cm.

Jízda
Ve střední třídě patří C5 kvůli hydropneumatickému odpružení mezi nejkomfortnější vozy, co velice dobře filtrují nerovnosti, až na velké díry a dalniční spáry, kde náznakem pocitítě nerovnost, ale rozhodně méně než u konkurentů. Jisté lehké „klinbání“ je možné pocítit, ale pokud zrovna nepatřite mezi vzácnou skupinu, kterým toto vadí, tak si Hydractive III+ zamilujete pro komfortní cestováni. Při zvolení sportovního režimu se s C5 dá velmi rychle jezdit s patřičnou jistotou v podvozku, ale zároveň vás nijak nevytřese podvozek. Naprosto ideální pro C5 je
komfortní a pohodová jízda, při které právě nejvíce oceníte výhody vozu, se kterým dokážete bez problému ujet tisicikilometrovou vzdálenost bez bolení zad a větší únavy.

Pohonná jednotka
Naftový čtyřválec 2.0 Hdi s výkonem 120 kW (160 k) spojený s šestistupňovou manuální převodovkou je dostatečný pro každodenní ježdění. Jeho hlavní přednosti je však vysoce kultivovaný projev a minimum vibrací a hluku přenášených do interiéru. Velice příjemné na poměrně vysokou hmotnosti 1729 Kg vozu je velmi nízká reálná spotřeba.

Spotřeba
Při rychlejší jízdě po dálnici (D1) se dostanete na spotřebu do 7,0 l/100 km při vysokém jízdním průměru. Na dálnici při plynulé a pohodové jízdě (dálnice Brno – Kroměříž) a při zapnutém tempomatu na 130 km/h a celkově dosaženém jízdním průměru 122 km/h se spotřeba ustálila jen na 5,5 l/100 km. Při klidném stylu jízdy se na okrskách dá jet za 5,0 l/100 km a ve městě kolem 7,0 l/100 km.

Otáčky motoru
Otáčky na šestý převodový stupeň
100 km/h – 1750 ot/min
110 km/h – 2000 ot/min
130 km/h – 2300 ot/min
160 km/h – 2800 ot/min

Otáčky na pátý převodový stupeň
90 km/h – 2000 ot/min
100 km/h – 2200 ot/min
110 km/h – 2300 ot/min

 

Cena
Citroen C5 Tourer 2,0HDi ve verze Exclusive, kterou jsme měli k testování, stojí 895.900,-Kč (bez prvků příplatkové výbavy). V současnosti běží akce, při které na daný model dostanete slevou 216.000,-Kč. Teda cena bez dalších příplatku začíná na 679.900,- Kč.

Plusy
jízdní komfort (filtrace běžných nerovností)
perfektní odhlučnění
pořizovací cena (při využití slev)
pohodlná sedadla (nejlepší ve střední třídě)
výkonný, kultivovaný a úsporný motor
dobře vybavený vůz

Minusy
chybí použitelný držák na nápoje
pevný střed volantu (jen pro někoho)
přebytek tlačítek (jen pro někoho)
vyšší hmotnost

 

Motor
Konstrukce řadový čtyřválec
Palivo motorová nafta
Zdvihový objem (cm3) 1997
Vrtání x zdvih (mm) 85 x 88
Převodovka šestistupňová manuální
Poháněná kola přední
Podvozek
Brzdy vpředu kotoučové s vnitřním chlazením
Brzdy vzadu kotoučové
Pneumatiky vpředu 225/55 R17
Pneumatiky vzadu 225/55 R17
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) 120/163 ve 3750 ot./min.
Točivý moment (Nm) 340 při 2000 – 3000 ot./min.
0-100 km/h (s) 9,3
Nejvyšší rychlost (km/h) 210
Spotřeba paliva (l/100 km) 6,6 /4,3 / 5,1
Objem nádrže (l) 71
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm) 4829
Šířka (mm) 1860
Výška (mm) 1491
Rozvor náprav (mm) 2815
Provozní hmotnost (kg) 1727
Celková hmotnost (kg) 2238
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) 1670
Zavazadlový prostor (l) 505
Ceny
Základní cena test. verze 895 900 (679 900 v akci)

DSC_6351

DSC_6325

DSC_6326

DSC_6328

DSC_6329

DSC_6330

DSC_6332

DSC_6334

DSC_6335

DSC_6336

DSC_6339

DSC_6349

DSC_6341

DSC_6347

DSC_6348
DSC_6137

DSC_6138

DSC_6139

DSC_6140

DSC_6141

DSC_6142

DSC_6143

DSC_6145

DSC_6148

DSC_6149

DSC_6150

DSC_6156

DSC_6157

DSC_6158

DSC_6340

DSC_6343

DSC_6345

DSC_6344

Komentáře (0)

Ještě žádný komentář.