Test: Citroën C3 1.6 VTi (88 kW)
Otestovali jsem letos faceliftovaný Citroën C3 v nejvyšší výbavě Exclusive a s nejvýkonnější pohonnou jednotkou 1.6 VTi (88 kW), kterou mimo jiné najdete i v MINI.
Po stránce designu ve své kategorii patří Citroën C3 mezi velice zdařilé vozy, svým designem převážně nadchne ženy, ovšem to neznamená, že by muž za volantem C3 si připadal nějak nepatřičně. C3 dokáže velice mile překvapit až luxusně působícím interiérem, což rozhodně není standard v dané třídě. Ovšem největším lákadlem je bezpochyby příplatkové velké panoramatické přední čelní sklo Zenith (+ 10 000 Kč), se kterým se v autě cítíte velice příjemně a skoro jako v kabrioletu. Mimo jiné prodloužené čelní sklo má i bezpečnostní význam, vždy budete dokonale vidět na semafory. V případě potřeby jednoduchým pohybem přisunete sluneční clony a v tom okamžiku si budete připadat jak v klasickém autě, ovšem po vyzkoušení výhod prodlouženého skla budete převážně jezdit se zatáhlými clonami a užívat si prostoru a neuvěřitelného výhledu .
Prostornost
Pasažéři vepředu určitě nebudou prostorově strádat v žádném směru. Pro zadní cestující je to už horší, ale pokud se nejedná o hodně vzrostlé pasažéry, tak také nebudou mít žádný problém. Dané auto ale neni stavěné na cestovaní přes půl Evropy. Zavazadlový prostor má objem 300 litrů a po sklopení zadních sedaček vznikne prostor o objemu 1120 litrů.
Pohonná jednotka
Benzinový atmosferický čtyřválec 1.6 VTi s výkonem 88 kW (120 k) spojený s pětistupňovou manuální převodovkou je v nabídce nejvýkonnější pohonnou jednotkou, která je vyvinutá ve spolupráci s BMW, motor najdete mimo jiné i v MINI. Pro lehkou C3 je naprosto dostatečný pro každodenní ježdění a uspokojí i dravější řidiče. Jedinou výtkou na zdařilý motor je z úsporných důvodů použití pouze pětistupňové převodovky, diky čemuž při 130 km/h točí motor 3900 ot./min., což nejen zvyšuje hladinu hluku v interiéru, ale i spotřebu.
Jízda
Jízda je kvůli nejvýkonnější motorizaci dynamicky naprosto vyhovující, klidně by postačil i slabší motor. Podvozek je komfortně naladěný ale vetší nerovnosti ucítíte. Námi testovaná C3 měla 16 palcová kola, která jsou podle mě zbytečná, na dané auto i komfortu by jistě pomohla menší kola.
Spotřeba (zimní pneumatiky)
Na dálnici (D1) při plynulé a pohodové jízdě s lehkou nohou při a celkově dosaženém jízdním průměru 104 km/h se spotřeba ustálila na 5,4 l/100 km.
Při rychlejší jízdě na dálnici (Zlín – Kroměříž) při zaplém tempomatu na 130 km/h a při celkovém jízdním průměru 126 km/h se spotřeba vyšplhala na 7,3 l/100 km.
Při pomalejší jízdě na dálnici při celkovém jízdním průměru 106 km/h (a zaplém tempomatu na 110 km/h) se spotřeba ustálila na 5,3 l/100 km.
Na okrskách se dá jet do 5,0 – 5,5 l/100 km a ve městě (Brno) do 6 l/100 km.
Doporučení
V připadě výběru auta kategorie Fabie, Polo atd. rozhodně doporučuji vyzkoušet u prodejce testovací jízdu s Citroën C3, oproti mnohým svým konkurentům nabízí komfortně naladěný podvozek. Nejdůležitější je u C3 si připlatit za prodloužené panoramatické čelní sklo Zenith (+10 000 Kč), se kterým se v autě budete cítit skoro jak v kabrioletu. Chtěl bych s nadsázkou říci, že výběr motoru a výbavy je druhotný a bude jen záležet na částce , kterou jste ochotni zaplatit za malé auto určené převážně do města a na okresky. Možná to připadá bláhové, ale vyzkoušejte si pohodovou a klidnou jízdu městem nebo na pěkné okresce s krásnou okolní krajinou v C3 s prodlouženým čelním sklem a ani Vás nenapadne řešit, zda máte pod kapotou motor z MINI Cooper nebo malý třívalec.
Cena
C3 1.6 VTi Exclusive: 387 400 Kč
Testovaný vůz: 398 000 Kč
Plusy
dostatek místa pro přední cestující
atraktivní design
výkonný a pružný motor
prodloužené panoramatické čelní sklo Zenith
velký rozhled pro řidiče
komfortní podvozek
luxusně působicí interiér
Minusy
pouze pětikvalt
u testovaného vozu poměrně vysoká cena
C3 neni určen pro sportovně založené řidiče (to ale snad nikdo nečeká)
řízení
Otáčky motoru
Otáčky na pátý převodový stupeň (rychlost podle GPS)
100 km/h – 3000 ot/min
110 km/h – 3250 ot/min
120 km/h – 3600 ot/min
130 km/h – 3900 ot/min
140 km/h – 4200 ot/min
150 km/h – 4500 ot/min
160 km/h – 4900 ot/min
Motor | |
---|---|
Konstrukce | čtyřválec |
Palivo | benzín |
Plnění |
atmosférické sání
|
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 88/120 v 6000 |
Točivý moment (Nm) | 160 v 4250 |
0-100 km/h (s) | 8,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 190 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,9 |
Objem nádrže (l) | 48 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 3941 |
Šířka (mm) | 1728 |
Výška (mm) | 1538 |
Provozní hmotnost (kg) | 1150 |
Zavazadlový prostor (l) | 300 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 219 900 Kč (1.0) |
Základní cena test. verze | 387 400 Kč (1.6 – Exclusive) |
Další články
Tento příspěvek napsal Radek Janáč, 11/11/2013 v 0.01 do rubriky Citroën, Testy. Můžete sledovat komentáře na tento článek pomocí RSS 2.0. Můžete přeskočit až na konec a zanechat komentář. Oznamování momentálně není povolené. |