Test: Fiat Barchetta (1995 – 2005)
Fiat Barchetta je dvoumístný roadster s ručně skládací plátěnou střechou vyráběný v letech 1995 až 2005. Jako nový patřil mezi nejlevnější roadstery na trhu a i jako ojetina mu to zůstalo. Ovšem to neznamená, že se jedná o špatný vůz, ba naopak v dobrém stavu je Barchetta velice dobrý roadster. Svými tvary dodnes budí pozornost kolemjdoucích a musím říci že oprávněnu. Přitom kdo by řekl že Barchetta je na podvozku z Punta první generace a ceny začínají na 40 000 Kč…
Samozřejmě nejedná se o praktické auto, ale jen auto pro zábavu. Oproti moderním roadsterům do ní poměrně hodně fouká a v otázce bezpečnosti si musíme uvědomit, že se jedná o vůz, který se vyráběl od roku 1995.
Jízda
Jízda v Barchettě je velice zábavná a přitom nemusíte ani překračovat maximální povolenu rychlost. Podvozek je velmi dobře vyladěn a na kvalitních okreskách se stává jízda zážitkem. Ovšem ve vyšších rychlostech se může zdát trochu nervózní. Ale abych vše jen nevychvaloval musím říci, že jízda po dálnici je doslova za trest, nejen že do auta hodně fučí, až je to nepříjemné ale i hluk při vyšších rychlostech neni příjemný a v případě, že zatáhnete střechu tak se díky ozvěně ještě zhorší. Doporučuji tedy s Barchettou jezdit pouze do města a na okresky. Díky své velikosti a při zatažené střeše dokážete ve městě zaparkovat skoro kdekoliv.
Motorizace
V nabídce byla jen jeden agregát a to 1,8i 16V s výkonem 96 KW. Přesný objem je 1747 cm3 a pro Barchettu vážící jen 1060 Kg (pohotovostní hmotnost) je naprosto dostačující. Jen od roku 2000 už motor splňuje emisní normu Euro 3, která motor trochu udusila v nízkých otáčkách a spotřeba trochu zrostla. Při pohodové jízdě na okreskách a občas po městě se nám podařilo dosáhnout spotřeby 7,2 až 7,5 litru na 100 km s motorem splňující Euro 2.
Náhradní díly
Karosářské náhradní díly nejsou nijak laciné. Ovšem skoro vše ostatní lze sehnat za velmi příznivé ceny. Jen namátkou plátěná střecha stojí 8000 Kč, jeden tlumič 600 Kč.
Pozice na trhu
Fiat Barchetta patří na českém trhu mezi nejlevnější roadstery, který lze vůbec sehnat ceny se pohybují už od 40 tis Kč. Nabídka jetých Barchett je sice vcelku velká, ovšem při důkladném pohledu zistite, že dobrých kousků je velice málo, dalo by se řici že skoro žádné. Nabídku Barchett v ČR už sleduji řadu let a platí pravidlo, že zajímavý a dobrý kousek je prodán velmi rychle a pak na trhu zbudou kousky, které najdete v inzerci klidně i za rok. Pokud tedy hledáte Barchettu, kterou bude chtít po čase rychle prodat za rozumnou cenu tak doporučuji vybrat Barchettu v červené barvě a hlavně s žádným tuningem nebo ještě hůř tuzingem.
Plusy:
- poutá pozornost
- radost z řízení
- dobře naladěný podvozek
- malá a skladná
- nízké provozní a servisní náklady
- nízká cena
Mínusy:
- poutá pozornost
- velký aerodynamický hluk za jízdy
- bezpečnost
Historie modelu
1995 – začátek prodeje, 1.8 16V (96 kW).
1997 – sériově ABS.
2000 – modernizace, 1.8 16V plní Euro 3.
2002 – pozastavení výroby.
2003 – znovuobnovení výroby, facelift a modernizace.
2005 – ukončené výroby.
Další články
Tento příspěvek napsal Radek Janáč, 02/07/2013 v 18.25 do rubriky FIAT, Ojetá auta, Testy. Můžete sledovat komentáře na tento článek pomocí RSS 2.0. Můžete přeskočit až na konec a zanechat komentář. Oznamování momentálně není povolené. |